6 top faktorů pro váš úspěšný web

Máme pro vás šestero základních a veledůležitých faktorů, na kterých stojí úspěšnost dobrého webu. Co je tedy stěžejní pro to, aby si vaše stránky získaly a udržely pozornost návštěvníků čili budoucích zákazníků?

6-TOP-FAKTORU

1. Obsah je vždycky na prvním místě

Ať už se váš web nebo e-shop týká čehokoliv, začněte s obsahem. Především ten musí zákazníky zaujmout, design webu řešte až na druhém místě. Když na vaše stránky zavítá někdo nový, máte přibližně 3 až 5 vteřin na to, abyste ho přesvědčili, že je na správném místě a najde u vás to, co hledá a potřebuje. 

V rámci obsahu je tedy důležité vědět, kdo jsou vaši potenciální zákazníci – jedině tak na ně můžete trefně cílit. Vždy myslete na hosty, kteří na vaše stránky přijdou. Co chtějí najít, jaké otázky je trápí a jakým tónem na ně budete mluvit. Dále je fajn odvyprávět čtivý příběh své značky a umět nabídnout jistou autentičnost, tj. něco, čím se odlišíte od konkurence.

Texty

Co se týče textů, snažte se vyvarovat nešvarů jako sáhodlouhé, nebo naopak příliš krátké popisy, nicneříkající vyjádření, nevhodná velikost písma, špatně zvolený font, pravopisné chyby a mnoho dalších. To jsou zásadní věci, které mohou návštěvníky vašeho webu odradit. Mluvte s nimi jednoduše, stručně a jasně. Buďte přitom laskaví, nápomocní, ale ne příliš vlezlí a úlisní. Chovejte se tak, jako byste se čtenářem mluvili v reálném životě.

Design

Design webových stránek je také velmi důležitý. Vaše prezentace by měla působit jednoduše, čistě a profesionálně. Tedy zvolte takový design, kterému budou návštěvníci rozumět a bude korespondovat s tím, co děláte a nabízíte. Není dobré mít stránky zahlcené texty, obrázky a dalšími prvky. Naopak zpustlý web také není ideálním řešením.

Klidně se můžete inspirovat současnými trendy ve svém oboru. Ale pozor – nekopírujte je. Design vašeho webu by měl být unikátní a zapamatovatelný. Doporučujeme poradit se s webdesignerem, grafikem, případně se mrknout na některé články ACTIVE 24.

2. Užitečnost & funkčnost

Návštěvníky si získáte také tím, že jim nějak pomůžete. Vaším cílem sice je navnadit je na své služby či produkty, ale – co když na to nejsou připravení a teprve sondují, proč by například měl přejít k vám? Tvořte tedy obsah, který jim pomůže najít odpovědi. Vysvětlujte pomocí blogů a videí, jak svou práci děláte, v čem spočívají vaše služby a jaké máte výsledky. Zkrátka jim ukažte, v čem je ten rozdíl. Pomozte jim a učte je něco navíc z oboru, ve kterém podnikáte. Budou vám vděční. A až přijde čas, mohou se stát právě vašimi zákazníky.

3. Přehlednost

Návštěvník by se měl na vašem webu rychle zorientovat a snadno najít, co hledá. Během vteřiny by měl pochopit, jakou mají stránky strukturu a kde je co umístěné. Při tvorbě webu byste tedy určitě měli myslet na uživatelskou přívětivost a stránky příliš nezahlcovat.

Je také dobré zachovat rozložení webu, na které jsou lidé zvyklí. Například logo hledáme automaticky v levém horním rohu, nastavení jazyku naopak v pravém. Pokud chcete jít proti zavedeným konvencím, měli byste to dobře zvážit, protože hodně lidí může zmást.

Takže hlavně jasně a přehledně. Špatná navigace je totiž častým problémem, který trápí (nejen) nově vzniklé weby. Nepřehledné stránky, složitá struktura, skryté odkazy – to všechno může způsobit, že to návštěvník vašich stránek vzdá a radši zavítá tam, kde nic komplikovaně dohledávat nemusí.

TIP: Vezměte si příklad ze stránek, které sami rádi navštěvujete a snadno se na nich orientujete. Ale zase – nekopírujte je.

4. (Blesku)rychlost

V případě, že se vaše webové stránky načítají šnečím tempem, tj. déle než přibližně 3 vteřiny, můžete přicházet o desítky procent návštěvníků. Zpomalení může způsobovat mnoho faktorů – od příliš velkých obrázků přes strukturu stránek až po rychlost serveru. Pokud tedy trvá celou věčnost, než se vaše stránky načtou, obraťte se na odborníka, který vypátrá, kde je problém, a pomůže vám s optimálním řešením.

5. SEO základ je základ

SEO (Search Engine Optimization) je proces ovlivňování viditelnosti webu či stránky v neplacené části výsledků vyhledávače. A čím výš a častěji se objevuje ve výsledcích vyhledávače, tím víc návštěvníků tam web může získat. 

Na SEO se vám rozhodně vyplatí pracovat konstantně. V dlouhodobém pohledu totiž nejlépe uvidíte výsledky optimalizace webu a v porovnání s placenou reklamou vás to nebude stát prakticky nic. 

Za předpokladu, že za zlepšování svého SEO skóre nechcete platit drahého SEO specialistu, doporučujeme využívat např. službu ACTIVE 24 SEO. Ta vyhodnotí slabiny vašeho webu a ukáže vám v postupných krocích, co je potřeba změnit, aby se váš web umisťoval ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích. Budete mít přehled, jak se vyvíjí vaše pozice ve vyhledávání, jak se daří Googlu indexovat obsah webu a jak si vedete v porovnání se 3 konkurenčními weby. 

TIP:  Pokud webové stránky zatím nemáte, doporučujeme výhodný balíček Komplet SEO, tedy webhosting + SEO v jednom.

6. Bezpečnost pro všechny

Posledním, ale neméně důležitým faktorem úspěchu je bezpečnost webu. Jak tedy chránit bezpečí svých zákazníků? Pomocí certifikátů SSL/TLS, které zvyšují důvěryhodnost webových stránek a jsou nezbytné pro bezpečnou komunikaci prostřednictvím protokolu HTTPS.

Zajistí, že citlivá data zákazníků (jméno, adresa, přihlašovací údaje, informace o kreditní kartě...) jsou přenášena zašifrovaně na vlastníka domény, který web provozuje. Webové stránky a e-shopy s certifikací SSL se navíc lépe zobrazují v organickém vyhledávání (např. v Googlu).

A jak web chránit před útokem zákeřných hackerů? Pomocí služby Web Security, které vás pojistí proti zneužití bezpečnostních chyb u své webové aplikace hostované na serverech ACTIVE 24. Při nalezení malwaru projdeme uložený zdrojový kód webu a škodlivé skripty v co nejkratší době odstraníme za vás. A dojde-li k zanesení domény na blacklist Googlu, požádáme o její vyjmutí a pokusíme se odstranit příčinu, která blacklistování způsobila. 

TIP: Chcete poradit, jak vybrat správnou doménu, jak pracovat s WordPressem, s webovými stránkami nebo e-shopem? Kvantum dalších užitečných článků najdete v naší sekci Jak na tvorbu webu.

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.5/5

Počet hlasů: 77