Jak a kde si vybrat managed server

Výběr poskytovatele pro managed (dedikovaný) server je celkem zásadní a náročné rozhodnutí.

Časy, kdy se do profesionálního datového centra (DC) dávala jen produkční část serverů, jsou dávno tytam. Mít managed server (bare-metal) u sebe už takřka nedává smysl – ceny za pronájem jsou totiž příznivé, internetové připojení rychlé a latence nízká. A bezesporu svůj čas radši investujete do samotného byznysu než do údržby serveru, aktualizace firmware komponentů a dohledu nad  infrastrukturou.

V ACTIVE 24 se primárně zaměřujeme na skutečně kvalitní technické zázemí. Fakt, že mezi dvěma poskytovateli hostingových služeb může být diametrální rozdíl, platí u nabídky managovaných a dedikovaných serverů dvojnásob. Zkusme se na to podívat detailněji.

JAK-A-KDE-SI-VYBRAT-MANAGED-SERVER

Důvěřujte profesionálům

Při výběru managed serveru si vždy vybírejte dodavatele, který má s poskytováním takové služby reálné zkušenosti. Dost vám třeba napoví komunikace firmy na webu, případně na sociálních sítích. Celkem jednoduše se tak dá odhadnout, co je její „core business“ a co spíš doplňková služba. Končí-li například web informací s kontaktním formulářem nebo mailem bez bližších detailů, rozhodně zbystřete a radši se poohlédněte jinde.

V ACTIVE 24 poskytujeme managed servery (fyzické či virtualizované) od dob, kdy jsme začali s webhostingem. Spousta našich zákazníků svým podnikáním a službami časem do dedikovaného serveru „dorostla“. Bylo tudíž přirozené, že jsme jim už od začátku uměli předat své dlouholeté zkušenosti s hostingem a provozem webů i jako individuální řešení. A platí to dodnes, což potvrzuje nejen naše aktuální portfolio produktů, ale i reference od zákazníků.

Enterprise hardware

Ačkoliv by se mohlo zdát, že hardware je většinou stejný, není to tak úplně pravda. My jsme ze všemožných serverů vsadili na společnost Dell. Díky tomu máme absolutní jistotu, že jsou veškeré komponenty otestované a sladěné s operačním systémem, že mají aktualizace pro firmware a garantovanou technickou podporu. V případě potřeby umíme jednotlivé komponenty doplnit nebo rozšířit a řešení tak pro zákazníka vertikálně škálovat.

Problémům radši předcházíme, takže síťový bonding a dvě nezávislé větve elektrické energie jsou u nás standard, stejně jako mirroring disků pomocí raidu. V datovém centru máme nachystané další servery a komponenty, které se v případě problémů nebojíme použít. Jak už padlo, každý server má technickou podporu od Dellu, což znamená rychlou reakci jejich technika. Je to sice něco, co bychom při současných zásobách hardwaru vlastně nemuseli mít, ale každá minuta se počítá a podpora přímo od výrobců je další chytrou pojistkou.

Dodáváme nový otestovaný hardware a komponenty. Na repasované komponenty a „větrem oprýskané“ servery nehrajeme. A právě tady bývá až propastný rozdíl mezi poskytovateli, proto si napřed zkontrolujte, jak je na tom váš set-up. Pro Intel procesory a další komponenty vám může být dobrým průvodcem ark.intel.com, pro AMD zase jejich web s podporou. Rychlé porovnání procesorů nabízí cpuboss.com a testy výkonu zase phoronix.com.
Jestli jsou pro vás spolehlivost i dostupnost opravdu důležité, určitě obejděte obloukem všechny noname set-upy a konfigurace. Nedoporučujeme ani takové desktopové komponenty jako procesory a SSD disky.

Datacentrum

Pokud využíváte služby lokálního poskytovatele, je dost důležité vědět, jaké zázemí má datové centrum. A ještě důležitější je, jaké standardy poskytovatel garantuje a dodržuje. Přičemž u globálních poskytovatelů se dozvíte maximálně to, ve kterém světovém regioně či městě se nacházejí. 

My se snažíme budovat silná partnerství, ve kterých je profesionální přístup na prvním místě. A jsme rádi, že i v případě datacentra se na svého silného partnera můžeme spolehnout. Máme tak jistotu, že všechno funguje podle certifikací a průmyslových standardů – management fyzického přístupu, protipožární ochrana, záložní napájení a nespočet dalších záležitostí. To osvobozuje naše ruce, takže se můžeme věnovat tomu, v čem patříme mezi nejlepší. Čili zajišťování řešení a podpory pro naše zákazníky.

Když vám někdo tvrdí, že datacentrum je nejdůležitější věc na světě, pravděpodobně je sám majitelem některého z nich a má spoustu volných racků. Ani nemocnici si přece nevybíráte podle toho, který zedník ji stavil a jak dlouho schla omítka, ale podle kvality a spolehlivosti služeb a profesionality personálu.

Technická podpora

Dedikovaný server můžeme z pohledu podpory softwaru rozdělit na nemanažované a manažované řešení. Přičemž i v případě nemanažovaného řešení, kdy si sami zodpovídáte za operační systém, aplikace a data, je dobré mít nad serverem kontrolu.

U manažovaného řešení v ACTIVE 24 nepřetržitě sledujeme dostupnost serveru a zdraví jeho komponentů, abychom mohli reagovat co nejrychleji. Zákazník si prostřednictvím webového rozhraní může sám služby ovládat, a to bez nutnosti kontaktovat technickou podporu.

Kromě toho umíme převzít zodpovědnost také za operační systém a serverové aplikace, čímž získáte plně manažované prostředí. „Mít čas věnovat se svému podnikání“ sice může znít jako otřepaná marketingová fráze, ale vzhledem ke komplexnosti serverových technologií a zajištění administrace to dává smysl.

Managed server v kostce

Managed server je jako služba stále aktuálním a velmi dostupným řešením pro provoz webových aplikací. Obzvlášť, když potřebujete mít jistotu garantovaného výkonu a bezpečnosti. Proto se při jeho výběru zaměřte hlavně na zkušenosti poskytovatele serveru, reference firmy, technickou podporu a zázemí.

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.4/5

Počet hlasů: 5