Jak změnit náhled WordPress příspěvku na Facebooku a Twitteru?

Jde o věc, na kterou se často zapomíná, ale přitom je pro viditelnost a sdílení webu velice důležitá. Odlište se od ostatních uživatelů a naučte se, jak jednoduše změnit obrázek a text, který se ukáže při sdílení příspěvku na sociálních sítích, ať už na Facebooku nebo Twitteru.

Jak na to a o co přesně jde?

Jedná se o tzv. thumbnail neboli stručný náhled příspěvku; tedy to, co vidíte na Facebooku poté, co odkážete na libovolnou webovou stránku – obrázek, titulek a úryvek textu. Někdy si s tím sociální sítě poradí samy a výsledek vypadá tak, jak si představujete. Mnohem častěji by však bylo praktičtější si náhled s textem upravit dle libosti.

Insmart

V základu si sociální sítě za náhled vezmou úvodní obrázek příspěvku, název příspěvku a prvních pár slov obsahu. To však není pro potřeby mnoha uživatelů dostačující.

Nejjednodušeji lze změny docílit pomocí bezplatného pluginu Yoast, který je klíčový pro SEO webových stránek založených na WordPressu. Velmi šikovnou, opomíjenou funkcí oblíbeného pluginu je ovšem také úprava náhledových obrázků pro jednotlivé sociální sítě.

Po instalaci pluginu se kontrolní panel Yoastu objeví přímo pod panelem editací ve chvíli, kdy vytváříte nebo měníte příspěvek či stránku. Zde stačí kliknout na symbol sociálních sítí a hned můžete snadno změnit titulek, popis i obrázek pro Facebook či Twitter.

Text k příspěvku

Pečlivě zvažte také text, který ke sdílenému příspěvku dáte. Nemusí se nutně shodovat s perexem textu, důležité je především trefné shrnutí obsahu, které čtenáře naláká k rozkliknutí a přečtení příspěvku.

Popisek na Twitter

Proč náhled pro sociální sítě měnit?

Protože sdílení na Facebooku nebo Twitteru přivádí na weby WordPressu denně miliony návštěvníků, nelze jejich důležitost podcenit – a to ani náhled na samotné příspěvky, které obsahují a které internetem kolují.

Sociální sítě využívají při sdílení příspěvku tzv. metadata – titulek a popisek neboli snippet, krátký text, který má čtenářům nastínit obsah příspěvku. V případě, že je u každého příspěvku při sdílení pečlivě zvolen obrázek, titulek i popisek, jeho dosah se může výrazně zvýšit, a podpoří se tak návštěvnost celého webu.

Nefunguje vám náhledový obrázek na Facebooku?

Pokud se vám odkaz při přidávání na Facebook zobrazuje bez náhledového obrázku, nevěšte hlavu. Na stránce Facebook Open Graph Debugger vložte svůj odkaz a klikněte na „Debug“ a následně případně na „Scrape again“. Facebook znovu načte všechny údaje z dané stránky a opraví si zaznamenané informace. Při příštím vložení se tak u odkazu již vše objeví správně.

Správně nastavený post

Stejný postup platí v případě, že jste již článek na sociální sítě vydali a chcete pro další sdílení upravit náhledový obrázek či popisky. Již nasdílené příspěvky sice zůstanou, jak jsou, ale zbytek už bude zobrazován s novými informacemi.

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4/5

Počet hlasů: 1,674