Responzivní web: jak vypadá a proč ho mít

Responzivní web je dnes standardem a kdo ho nemá, může přicházet o velké zisky. Přečtěte si, co přesně se pod tímto označením skrývá a proč je responzivní design tak důležitý.

 Co je responzivní web?

Responzivní web, nebo také responzivní web design, zajišťuje, že jsou stránky optimalizovány pro různé druhy zařízení. To znamená, že se dobře zobrazují nejen na klasickém počítači, ale i na notebooku, mobilním telefonu nebo tabletu. Responzivní web rozpozná, na jakém zařízení se právě zobrazuje a jaká je šířka jeho displeje, a podle toho pak přizpůsobí svůj obsah. Díky tomu jsou stránky vždy přehledné, srozumitelné a vypadají příjemně esteticky.

TIP: Google ve výsledcích vyhledávání z mobilů upřednostňuje responzivní weby před jinými, které si se smartphony a tablety tolik netykají. Pokud tak vaše konkurence zaspala, máte ideální možnost, jak ji předběhnout a zvýšit návštěvnost webu.

 Bez responzivního webu zbytečně přicházíte o čtenáře a zákazníky

V listopadu roku 2016 nastal celosvětový zlom v oblasti přístupu k internetu. V této době prvně převýšil počet vyhledávání z mobilních zařízení množství vyhledávání z desktopu (tedy klasického počítače). To znamená, že dnes brouzdá internetem více lidí přes mobil nebo tablet, než kolik jich surfuje po internetu prostřednictvím klasických počítačů. A s velkou pravděpodobností bude tento trend pokračovat i nadále.

Kromě prohlížení webových stránek roste také počet nákupů přes mobilní telefon. Je tak důležité, aby byl váš web nebo e-shop uživatelsky přívětivý, i když si ho lidé zobrazí na svém mobilu. Protože jinak se obrátí na vaši konkurenci.

3 možnosti, jak mít web hezký a přehledný i v mobilu

Pokud chcete, aby se lidem vaše stránky dobře zobrazovaly i v mobilním telefonu nebo tabletu, máte v zásadě tři možnosti, jak toho docílit:

1. Mobilní aplikace – můžete vyvinout mobilní aplikaci, prostřednictvím které budou lidé přistupovat k obsahu vašich stránek. Připravte se ale na to, že málokdo si ji do telefonu stáhne. Konkurence je v tomto ohledu veliká a musíte nabídnout výraznou přidanou hodnotu, abyste byli pro čtenáře či zákazníky zajímaví z dlouhodobého hlediska.

2. Nová verze webu – můžete také vytvořit zcela novou verzi přizpůsobenou mobilním zařízením. Připravte se ale na to, že za takové řešení také hodně zaplatíte.

3. Responzivní web – třetí možností je vytvoření responzivního webu, který se flexibilně přizpůsobí zařízení, ve kterém je právě prohlížen. Poskytovatelé nabízející tvorbu webových stránek nebo pronájem e-shopu už dnes běžně pracují s responzivním designem, takže přizpůsobený vzhled získáte už automaticky v základu.

TIP: Pokud teprve začínáte tvořit web a chcete, aby se hezky zobrazoval na všech zařízeních, postupujte metodou „Mobile first“. To znamená, že byste při tvorbě obsahu a vzhledu měli vždy začít odspodu – tedy od nejmenšího rozlišení na mobilu a až následně řešit větší rozlišení běžného monitoru. V opačném případě by se vám totiž mohlo stát, že to, co jste si naplánovali pro desktopovou verzi, se vám do té minimalistické mobilní zkrátka nevejde.

Tento web používá soubory cookie. Procházením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním (více informací).