Reklama na webu: vyplatí se, nebo ne?

Pokud máte vlastní webové stránky, můžete na nich vydělávat reklamou klidně hned od prvního dne. Stačí jen nahrát na web obrázek nebo text s odkazem. V našem článku se dočtete, jak vypadají nejčastější formy inzerování a kdy se vám reklama na webu vyplatí.

Reklama na webu

Nejčastější formáty reklamy na webu

Vydělávat na umístění reklamy můžete hned několika způsoby. Nejčastější jsou tyto dva typy:

  • Affiliate marketing – s mnoha firmami se můžete dohodnout na provizi z prodeje. Jak taková spolupráce vypadá? Pokud například někdo na vašich stránkách klikne na banner (statický či animovaný obrázek odkazující na web jiné firmy), který znázorňuje nabídku cestovní kanceláře, a objedná si a zaplatí nějaký zájezd, získáte 2 % z ceny zájezdu, nebo jinou předem domluvenou částku. Firem, které nabízejí affiliate marketing je dnes velké množství a najdete mezi nimi nejrůznější společnosti od obchodů s elektronikou až po knihkupectví.
  • Platba za zobrazení, za kliknutí nebo za určité období – druhý způsob nehledí na počet uskutečněných prodejů. Peníze získáte už jenom za to, že máte reklamu umístěnou na svých stránkách, nebo za to, že na ni lidé klikají. Můžete přitom inzerovat nabídky jen předem určené firmy, nebo využít služeb některého z reklamních systémů, a reklamu nechat generovat automaticky. Přizpůsobí se kontextu vašich stránek a bude zobrazovat relevantní reklamu, která souvisí se zaměřením vašeho webu.

Plusy a mínusy reklam na cizí weby

Abychom mohli odpovědět na otázku, zda se vám reklama na webu vyplatí, nebo ne, je dobré si nejprve shrnout hlavní pozitiva a negativa.

Výhody reklamy na webu

+ K zajímavému zisku přijdete takřka bez práce.

+ Výdělek může pokrýt náklady na web – například na registraci domény a webhosting.

+ Můžete se domluvit na reciproční výměně – spřátelená firma se bude zobrazovat na vašich stránkách, vy zase na jejích.

Nevýhody reklamy na webu

  • Odvádíte návštěvníky ze svého webu.
  • Narušíte čistý vzhled stránek a omezíte prostor, který byste mohli jinak sami využít.
  • Můžete snížit důvěryhodnost webu (obzvlášť v případě většího množství reklam).

Vždy je tak na posouzení, zda ve vaší konkrétní situaci převažují plusy nad mínusy, nebo naopak. Obecně se doporučuje při startu podnikání tento typ reklamy spíše vynechat. Pokud s tvorbou webu teprve začínáte, nemá cenu se reklamou na cizí společnosti zabývat – zpočátku stejně nemají vaše stránky návštěvnost, která by byla pro potenciální inzerenty zajímavá. O reklamě můžete začít přemýšlet ve chvíli, kdy si v oboru vybudujete jméno, nebo když bude mít váš web kolem 1000 návštěv za den.

Energii a čas byste měli na začátku investovat především do svých stránek a jejich zvelebování. Jediná reklama, kterou byste se v tuto chvíli měli zabývat, je ta, která zviditelní váš web.

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.5/5

Počet hlasů: 164