3 otázky, které je třeba vyřešit, než se pustíte do tvorby webu

Tvorba web stránek je v dnešní době tak snadná, že ji hravě zvládnou i senioři. Vždy je ale namístě pečlivá příprava. Přečtěte si, co byste si měli před založením webu ujasnit.

Článok web 2

3 otázky, které je třeba vyřešit, než se vrhnete do tvorby webu

1. Proč to děláte?

Nejprve byste měli popřemýšlet o tom, co vás motivuje k založení vlastních stránek. Proč chcete investovat svůj čas, energii a peníze právě do takového projektu?

Tvorba webu je běh na dlouhou trať, alespoň pokud má přinášet nějaký zisk (finanční či jiný). Měli byste mít proto silnou vůli a poměrně velkou motivaci, abyste to hned při prvních problémech nezabalili. Internet je plný pomníčků ve formě neúspěšných e-shopů a blogů odložených na později „až bude čas“. Nezařaďte se mezi ně.

Někomu pomáhá, když si hlavní důvod svého snažení vytiskne a připíchne na nástěnku nebo vepíše do svého bloku. Až vám budou docházet síly, můžete si připomenout, proč to všechno děláte a že vám to za to stojí.

2. Pro koho?

Měli byste se také zamyslet nad tím, komu budou vaše stránky určeny. Kdo je bude číst, nebo na nich provádět nějakou akci (třeba registraci nebo nákup, pokud si plánujete založit e-shop).

Odpovědí by přitom rozhodně nemělo být „všichni“. To je totiž skoro to samé jako „nikdo“. Cílová skupina lidí, ke kterým chcete svoje sdělení vysílat, je určitě nižší. Například dětské oblečení jistě nakupuje i pár tatínku, daleko častěji se ale bude jednat o ženy mezi 20 a 40 lety na mateřské dovolené. Blog o novinkách ze světa herního průmyslu pak bude sledovat určitě více teenagerů než seniorů.

Pokud si uvědomíte, pro koho webové stránky tvoříte, budou se vám lépe dělat. Podobu webu přizpůsobte lidem, kteří na něj mají chodit. Můžete si představit třeba někoho ze svých přátel nebo příbuzných a grafiku, texty a další náležitosti mu tvořit na míru.

3. Jaký je váš cíl?

Chcete ostatní bavit, vzdělávat, inspirovat, nebo jim nabídnout něco, co jinde neseženou? Nebo byste rádi budovali především svoji osobní značku? Vyjasněte si, co bude hlavním cílem vašich webových stránek a na základě toho určete cíle dílčí. Když si stanovíte, čeho přesně chcete dosáhnout, bude se vám daleko lépe tvořit. Důležité je ale postupovat po malých krůčcích a nedávat si příliš vysoké cíle, které by vás mohly demotivovat.

S vyjasňováním vlastní vize vám pomohou i následující otázky:

Co lidem nabídnu?
Čím se odliším od konkurence?
Čeho chci dosáhnout v prvním roce?

Poté, co si vyjasníte tyto základní otázky, můžete pokročit k samotné tvorbě webu a vybrat si pro něj vhodnou platformu. Tomu se ale budeme věnovat samostatně v některém z našich dalších článků.

Tento web používá soubory cookie. Procházením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním (více informací).