Návštěvnost webu: 7 možností, jak ji zdarma zvýšit

Cest vedoucích ke zvýšení návštěvnosti webu je mnoho. My vám v článku představíme alespoň ty základní, do kterých nemusíte investovat ani korunu.

Článok web 7

1. Tvořte zajímavý obsah

Založte si firemní nebo osobní blog a věnujte se na něm otázkám, které souvisejí s vaším zaměřením. Pomáhejte ostatním vyřešit jejich problémy, ukazujte oborové novinky a rozeberte vlastní úspěchy i chyby. Díky blogu lépe provážete webové stránky mezi sebou a přes zajímavé fráze přivedete nové návštěvníky na svůj web.

Je ale samozřejmě nutné, aby návštěvníky to, co na vašich stránkách najdou, zaujalo. Pište informačně nabité články, foťte, vytvářejte videa a infografiky – vše ale ať má dobrý formát a strukturu, aby byl obsah nejen podnětný, ale i dobře stravitelný.

2. Vyhrajte si s titulky a meta popisky

U každé stránky webu nezapomeňte vyplnit titulek (title) a meta popisek (meta description). Tyto texty mají velký vliv na to, jestli lidé stránky navštíví nebo ne. Jsou totiž většinou tím prvním, co lidé z vašeho webu uvidí.

Titulek se společně s meta popiskem zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Texty by tak měly být stručné, výstižné a lákavé. Krátce v nich popište, co člověk po prokliku uvidí, a pokuste se čtenáře zaujmout. Máte na to přibližně 60 znaků (v případě titulku) a 156 znaků (v případě meta popisku).

3. Optimalizujte, ale klíčová slova používejte s citem

Zjistěte si, která klíčová slova se pojí ke konkrétní stránce vašeho webu, a citlivě je do ní zapracujte. Dejte je pokud možno na všechna důležitá místa, ale rozhodně s nimi netapetujte. Na klíčová slova myslete při textaci titulku, meta popisku, v nadpisech a podnadpisech, v popisech obrázků i v samotném textu. Vždy ale myslete hlavně na srozumitelnost pro čtenáře. Pokud se vám na dané místo klíčové slovo nehodí, nebo by text po jeho zařazení nezněl přirozeně, nepoužívejte ho.

TIP: SEO může výrazně zvýšit návštěvnost vašeho webu. Podrobnější návod, jak se do optimalizace pustit, najdete v článku Optimalizace webu pro začátečníky.

4. Sdílejte obsah na sociálních sítích

Mít účet alespoň na Facebooku je dnes už skoro povinnost. Vyberte si sociální síť, která odpovídá zaměření vašeho webu, a získávejte nové návštěvníky jejich prostřednictvím. Sdílejte zajímavosti z webu a tvořte nový obsah speciálně pro danou síť, obojí přiláká na váš web nové návštěvníky. Vždy přitom berte v potaz specifika vybrané sítě – například na Twitteru informujte o oborových novinkách a na Facebook dávejte snímky ze života firmy.

5. Zapojte se do diskuzí

Svoje jméno můžete budovat i v rámci různých poraden. Vytipujte si takové, které by mohly zajímat vaše čtenáře či potenciální zákazníky. Když lidem poradíte a pomůžete vyřešit jejich problémy, získáte jejich důvěru a posílíte svoji pozici odborníka v dané oblasti. Ve výsledku tak zvýšíte i návštěvnost svých stránek. Do příspěvků na diskuzních fórech můžete nenásilně umístit i odkazy na svoje stránky. Dávejte si ale velký pozor na to, kdy je to vhodné a kdy by to mohlo být naopak považováno za obtěžující reklamu.

6. Získávejte zpětné odkazy

S předchozím bodem souvisí i naše další rada. Umístěte odkazy na jiné relevantní weby. Samozřejmě tím ale nemyslíme spamování a přidávání nerelevantních příspěvků do komentářů pod články. Odkazy byste měli přidávat na důvěryhodné weby a ještě jen v těch případech, kdy to skutečně dává smysl. Pište třeba články do oborových magazínů, nebo se domluvte na výměně odkazů s jiným webem.

7. Budujte databázi e-mailů

Nabídněte zákazníkům e-shopu nebo čtenářům webu něco zdarma výměnou za e-mail. Může to být e-book plný rad, sleva na nákup nebo cokoliv jiného, co byste třeba sami rádi dostali. Postupně tak vybudujete zajímavou databázi, na kterou můžete posílat zpravodaje a speciální nabídky. Díky tomu můžete proměnit občasné návštěvníky v pravidelné. Jenom si dejte pozor na podobu e-mailů. Neměly by obsahovat jen prostý výčet vašich produktů, ale vždy i něco navíc. Odkazujte třeba na články na blogu, raďte a pomáhejte s výběrem zboží, nebo upozorňujte na zajímavé akce.

Nakonec nezapomeňte, že je daleko jednodušší udržet stávající návštěvníky webu, případně zákazníky e-shopu, než získávat nové. Myslete proto i na ty, kteří už u vás byli a pečujte i o jejich potřeby. Bezhlavě se hnát za zvýšením návštěvnosti nemá smysl. Daleko lepší je soustředit se na to, aby byli lidé spokojení. Pak vás totiž budou doporučovat dál a reklamu dělat víceméně za vás.

Tento web používá soubory cookie. Procházením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním (více informací).