Jak vypadá dobrá doména?
- Je krátká. Ideálně by neměla mít vaše adresa více než dvě až tři slova. U délky domény většinou platí, že čím kratší, tím lepší.
- Neplete se s jinou adresou. Vhodně zvolená doména by neměla být zaměnitelná za jinou a rozhodně by se neměla plést s konkurencí. Vyhněte se proto názvům, které asociují něco nebo někoho jiného.
- Je snadno zapamatovatelná. Když adresu sdělíte kamarádovi, měl by si na ni doma snadno vzpomenout. Skvěle tak funguje, když je doména vtipná nebo něčím zajímavá. Ale to se snadno říká a většinou těžko vymýšlí.
- Je dobře srozumitelná. Pokud někdo uslyší název vašich stránek, neměl by dlouho tápat nad tím, jak se to vlastně píše. Potenciálně nebezpečné jsou tak všechny zkratky a cizojazyčné názvy, které mají jinou výslovnost než psanou podobu.
- Je výstižná – tzn., že souvisí s vaším oborem. Název vašich stránek by měl odkazovat k činnosti, kterou se na webu zabýváte. Pokud si vyberete doménu, která neobsahuje klíčová slova z vašeho oboru, měli byste zvolit takový název, který to řekne jasně i bez nich. Například www.namisto.cz může být názvem obchodu s psími pelíšky a www.vsechnonejlepsi.cz e-shopem s dárkovými předměty.
3 nejčastější otázky spojené s výběrem domény
Jakou doménu mám vybrat – s pomlčkou nebo bez ní?
Nejlepší je koupit obě verze. Vyhnete se tak případnému přetahování s konkurencí a neztratíte potenciální zákazníky, kteří váš název napsali jinak.
Která koncovka je nejlepší?
Na českém trhu stále hraje prim koncovka cz. Pokud ale máte podnikatelské ambice týkající se i zahraničí, není od věci pouvažovat i o dalších možnostech. Můžete si také koupit vícero domén se stejným názvem a různou koncovkou preventivně, abyste tak předešli možnosti parazitování na vaší značce.
Mám koupit doménu s diakritikou nebo bez ní?
Uživatelé internetu jsou zvyklí psát adresy bez diakritiky, proto je (alespoň v současnosti) lepší používat jednodušší názvy a nenarušovat tradici. Případně si můžete zakoupit obě adresy a verzi s háčky a čárkami mít připravenou „pro strýčka příhodu“.
Ještě nevíte, jaký název je pro vás ten pravý? Vyzkoušejte náš generátor doménových jmen. Stačí zadat pár slov, která váš byznys nebo záměr vystihují, a generátor vám nabídne jejich různé varianty.