1. Založte si e-shop nanečisto
Nejprve si vytvořte e-shop zdarma prostřednictvím 14denní trial verze. Nebudete se tak zavazovat k placení něčeho, co by vám později třeba nevyhovovalo. E-shop si jednoduše vložte do košíku, vyplňte svoje údaje a odešlete objednávku. Po chvilce dostanete e-mail s potvrzením, že vám byl e-shop založen. A tvoření může začít.
2. Začněte vyplněním základních údajů
Odkaz, který je uvedený v potvrzovacím e-mailu, vás nasměruje rovnou do rozhraní, kde už budete svůj e-shop tvořit. Nejprve je dobré kliknout na ikonu průvodce, která vás provede nastavením základních údajů. U každé kolonky tu najdete nápovědu, která vám s vyplňováním pomůže.
Zadejte název svojí firmy, vložte popisky, ve kterých shrnete svoje podnikání, a nakonec vytvořte patičku e-shopu – tedy text, který bude na konci každé stránky. Často se do ní vkládají třeba kontaktní údaje nebo obchodní podmínky.
TIP: Se základním nastavením vám pomůže i podrobný manuál, kde se dozvíte, jak založit e-shop krok za krokem.
3. Vytvořte první kategorie a produkty
V levém horním rohu najdete v administračním systému záložky „produkty“ a „kategorie“. V nich už máte několik ukázkových kousků, které vám pomohou s vkládáním vlastního zboží. Když kliknete na odkaz „Přejít na web“, uvidíte, jak vše vypadá přímo na vašem e-shopu. Zobrazí se vám jenom to, co uvidí návštěvník e-shopu na internetu.
4. Upravte vzhled e-shopu
Můžete si samozřejmě hrát i s celým vizuálem e-shopu. Pokud se vám nelíbí přednastavená šablona, snadno ji změníte. Stačí, když v administračním portále kliknete vpravo na ikonku „Nastavení“ a zvolíte možnost „Vzhled“. Kromě toho můžete upravovat i mnoho dalších věcí – přidávat a ubírat jednotlivé prvky, měnit jejich barvy, upravovat písmo, nahrávat vlastní obrázky a mnoho dalšího.
5. Připravte úvodní stránku a začněte se SEO
Nezapomeňte také vyšperkovat svoji úvodní stránku. Je to taková výloha vašeho obchodu, která by měla návštěvníky nalákat k dalšímu prozkoumávání webu. Připravte stručný textík charakterizující váš e-shop a nebojte se zmínit jeho hlavní konkurenční výhody.
TIP: Frázi typu „Vítejte na e-shopu“ raději vynechte. Touto slovní vatou byste se zbytečně připravili o prostor, který můžete využít lépe.
Aby byl váš web k nalezení na Googlu a Seznamu, měli byste se zabývat také optimalizací jeho vyhledatelnosti (zkráceně SEO). Pro začátek vyplňte alespoň titulek, popisek a klíčová slova. Vše najdete i s podrobnými vysvětlivkami přímo v nastavení. Podrobněji budeme SEO řešit v některém z našich dalším článků.
Pokud budete chtít s čímkoli pomoci, neváhejte nás kontaktovat. Poradíme vám, jak vše nastavit, a přidáme pár osvědčených tipů, jak vytvořit e-shop, do kterého se budou zákazníci rádi vracet.