Jak provozovat e-shop: 3 rady, které se vám hodí do začátku

Vyhněte se častým chybám, kterých se začátečníci v internetovém podnikání dopouštějí. Poradíme vám, jak provozovat e-shop a co si při jeho startu ohlídat.

1. Nejprve vyřešte právní stránku podnikání

Abyste mohli podnikat na internetu, musíte svému e-shopu dát nějakou právní formu. V zásadě byste se měli rozhodovat mezi dvěma základními možnostmi – živnostenským oprávněním a společností s ručením omezeným. Současně byste se měli registrovat na správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně, a to i když máte běžný zaměstnanecký poměr a e-shop je váš volnočasový koníček.

Právní stránka

Živnostenské oprávnění bývá do startu nejjednodušší a nejlevnější řešení. Většinou vám postačí, když si zřídíte oprávnění na živnost „Maloobchodní prodej“. Protože je to volná živnost, nemusíte dokládat osvědčení o svojí odbornosti nebo jiná potvrzení. Na živnostenském úřadě vyplníte jednoduchý formulář, zaplatíte poplatek ve výši 1000 Kč a můžete se rovnou vrhnout do podnikání.

Nevýhodou podnikání na živnostenské oprávnění je, že jako živnostník ručíte celým svým majetkem. Pokud toto riziko nechcete podstoupit, můžete si založit nebo koupit společnost s ručením omezeným.

Společnost s ručením omezeným je nejbezpečnějším řešením, ale vyjde vás trochu dráž. Připravte si minimálně 10 000 Kč a čas na větší papírování, kterému se tu bohužel nevyhnete. Nebudete se ale muset strachovat o svůj majetek, protože v případě potíží ručíte jen do výše majetku společnosti.

Do začátku podnikání bývá lepší zřídit jednodušší živnostenské oprávnění, ale když vám po čase obchody narostou, začněte uvažovat o společnosti s r. o.

TIP: Chcete mít vlastní obchod na internetu, ale netušíte, kde začít? Přečtěte si náš článek Jak založit e-shop.

2. Chtějte responzivní design

V dnešní době si prohlíží čím dál více lidí internetové stránky prostřednictvím svého mobilního telefonu nebo přes tablet. A předpokládá se, že tento trend bude i nadále narůstat. Určitě proto chtějte, aby byl váš web responzivní – tzn. optimalizovaný i pro zobrazení v mobilu.

Díky tomu se rozložení vašeho e-shopu přizpůsobí menší obrazovce a pro majitele mobilních zařízení vytvoří uživatelsky přívětivé prostředí, ve kterém je radost nakupovat. Kromě responzivity si také pohlídejte množství produktů, které můžete ve svém obchodě nabízet. Některé e-shopy mají omezené množství položek, které můžete spravovat. Pokud by se váš byznys rozrostl, mohla by být omezená kapacita nepříjemně svazující.

TIP: Základem prosperujícího e-shopu je registrace domény, která vám hraje do karet. Pokud nevíte, jak by taková adresa měla vypadat, přečtěte si náš článek Jakou doménu vybrat?

3. U dopravy platí, že méně je více

Na startu podnikání byste si také měli ujasnit, jak budete své zboží dopravovat k zákazníkům. Mezi radami, jak provozovat e-shop, můžete najít doporučení, že je dobré mít pestrou škálu dopravních možností, aby si každý zákazník mohl vybrat to nejlepší. Opak ale bývá pravdou. Příliš mnoho variant nutí návštěvníky webu porovnávat a zvažovat jednotlivé možnosti. Mnohdy u nich pak může nastat rozhodovací paralýza, kdy zdlouhavé vybírání vzdají a odejdou nakoupit ke konkurenci, kde je nákupní proces jednodušší.

Je dobré, když svým zákazníkům nabídnete možnost osobního odběru a k tomu maximálně dvě přepravní společnosti – například Českou poštu, na kterou jsou lidé v tuzemsku nejvíce zvyklí, a k tomu jednu kurýrní společnost. Lépe se vám bude napočítávat cena dopravy a u kurýrní firmy můžete získat výhodnější podmínky a lepší ceny za to, že často využíváte jejích služeb.

Rádi poradíme, jak provozovat e-shop i na co si dát pozor

Pokud chcete více rad do začátku, přečtěte si i další články ze sekce jak na tvorbu webu. Nebo si vše rovnou vyzkoušejte. S naší 14denní trial verzí nezaplatíte ani korunu. Po jejím objednání získáte e-shop zdarma. Sami si v něm vše jednoduše ozkoušíte. Díky tomu i lépe zjistíte, co budete ke svému internetové podnikání potřebovat.

 

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.5/5

Počet hlasů: 2