Jak propagovat e-shop? Zkuste těchto 5 možností – 3 jsou dokonce zdarma!

I když budete mít na svých stránkách sebelepší produkty, bez dobré propagace o nich nebude nikdo vědět. Přečtěte si naše tipy a rozjeďte svoje podnikání ještě dnes.

SEO

1. Začněte se SEO

SEO (neboli optimalizace nalezitelnosti či optimalizace webu pro vyhledávače) nepřináší zisky v podobě zástupu nových návštěvníků a velkých tržeb hned, působí ale dlouhodobě. Pokud budete dobře pracovat s obsahem na svých stránkách, můžete se zobrazovat na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání – klidně hned pod reklamními inzeráty.

TIP: Podrobnější návod, jak začít se SEO najdete v článku Ať je váš web k nalezení aneb optimalizace webu pro začátečníky.

2. Založte si sociální sítě

Zde ovšem pozor – není důležitá kvantita, ale kvalita. Není nutné, abyste byli na všech sítích. Úplně postačí, když si vyberete jednu či dvě, které se hodí k vašemu záměru, a na ně se budete soustředit. Firma vyrábějící designové dekorace do bytu se může prezentovat například na Facebooku a Pinterestu, začínající fotograf na Instagramu nebo Flickru a mediální agentura na Twitteru a LinkedInu.

Ať už pro svůj e-shop zvolíte nakonec jakoukoli síť, je důležité, abyste na ni přidávali obsah pravidelně a nesnažili se za každou cenu jenom prodávat. Sociální sítě jsou především o zábavě a edukaci, a tak je k nim nutné i přistupovat.

3. Raďte v diskuzích, ale nevnucujte se

Propagovat web můžete i v rámci různých diskuzních a zájmových fór. V poradnách byste měli být milí, nápomocní a věcní. Ostatní totiž rychle poznají, jestli chcete někomu skutečně poradit, nebo si jenom udělat reklamu. Tapetováním nebo nesouvisejícími příspěvky byste od sebe potenciální zákazníky akorát odehnali. Dejte si proto velký pozor na styl i obsah komunikace.

4. Využívejte placeného marketingu

Oproti SEO je placená reklama krátkodobá, její výsledky ale můžete pozorovat takřka okamžitě. Nově založeným webům pomáhá především v tom, že rychle oznámí světu, že jste tady. Pod placený marketing přitom spadá mnoho formátů, které můžete využívat.

První z možností, která vám dokáže rychle zvýšit návštěvnost webu, je využívání PPC reklam na Seznamu či Googlu. Na vámi vybraná klíčová slova se díky nim dostanete klidně na první stránku vyhledávání. Pokud například zadáte do vyhledávacího políčka slovo „trampolína“, všechny příspěvky označené jako „reklama“ pocházejí právě z PPC systémů. Pokud si sami objednáte PPC inzeráty, budete následně platit za každého člověka, kterého vaše reklama zaujme a kliknutím přejde na váš web.

Kromě toho můžete svoje produkty také spárovat se zbožovými vyhledávači a porovnávači. Nebo vyzkoušejte reklamy na sociálních sítích. Například na Facebooku vám propagace příspěvku zajistí, že ho uvidí daleko více lidí. Výhodou také je, že tu můžete dobře nastavit, komu se má váš příspěvek zobrazit a vybrat třeba jen určitou lokalitu, nebo se zaměřit pouze na uživatele určitého věku či zálib.

V online světě si můžete také zakoupit umístění svých bannerů, videí nebo článků.

5. Vsaďte na offline marketing

Propagovat svůj e-shop nemusíte pouze v online světě. I mimo oblast internetu máte velké množství možností, jak o sobě můžete dát vědět ostatním. Letáky, vizitky, billboardy, příspěvky v oborových časopisech, dárkové předměty – možnosti jsou takřka nekonečné. Popřemýšlejte, co by ve vašem případě dávalo smysl a vyzkoušejte si třeba menší lokální kampaň.

Tak držíme palce!

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.5/5

Počet hlasů: 2