5 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu

Webové stránky jsou základ. Důležité také je, umět na ně přivést relevantní návštěvníky. Proto jsme pro vás připravili 5 tipů, jak podpořit návštěvnost vašeho webu, které můžete postupně aplikovat.
 

SEO-graf

1. Zjistěte, jak na tom aktuálně jste

Než se vrhnete do přivádění nových návštěvníků, je nejdříve potřeba vědět, jak si stojíte teď, a poté začít pracovat na zlepšení. Základem je poznat zdroje vašich návštěv a celkovou návštěvnost vašeho webu. K tomu vám bohatě postačí rychlý pohled do Google Analytics. Pokud na webu Google Analytics nemáte, rovnou dejte vědět svému webmasterovi, ať vám Google Analytics zprovozní. V okamžiku, kdy v Google Analytics máte data, podívejte se na chování vašich návštěvníků z pohledu jednotlivých zdrojů.

Přehledy najdete v Analytics zde: Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium.

SEO-vyber


V přehledu se také můžete zaměřit na počet stránek na návštěvu, průměrnou dobu trvání návštěvy a míru okamžitého opuštění. Jasně uvidíte, odkud k vám chodí nejvíc návštěvníků, ale také, který zdroj vám přináší nejvíc konverzí a jak se návštěvníci vašeho webu chovají. Po delší době si můžete jednotlivá období porovnat a na první pohled uvidíte výsledky vašich aktivit vedoucích ke zvýšení návštěvnosti na webu z pohledu jednotlivých zdrojů.

2. Zaměřte se na optimalizaci svého webu = SEO 

V Google Analytics také uvidíte, jak si vedete v organickém vyhledávání na Googlu a Seznamu, tedy v tom, které je zdarma a nic za něj neplatíte. Vaše pozice ve vyhledávání na Googlu a Seznamu vám pomůže zlepšit tzv. SEO (optimalizace pro vyhledávače). SEO skóre svých stránek můžete zjistit zdarma ZDE.

Na SEO se vám rozhodně vyplatí konstantně pracovat. V dlouhodobém pohledu nejlépe uvidíte výsledky optimalizce webu a v porovnání s placenou reklamou vás to nebude stát prakticky nic. 

Pokud nechcete platit drahého SEO specialistu na zlepšení vašeho SEO skóre, doporučujeme využívat službu ACTIVE 24 SEO, která vyhodnotí slabiny vašeho webu a ukáže vám v postupných krocích, co je potřeba změnit, aby se váš web umisťoval ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích. Zároveň v přehledném dashboardu tohoto nástroje uvidíte, jak se vyvíjí vaše pozice ve vyhledávání, jak se daří Googlu indexovat obsah vašeho webu a jak si vedete v porovnání se 3 konkurenčními weby, které si vyberete. Nástroj ACTIVE 24 SEO vám bude pravidelně posílat detailní instrukce ke zlepšení vašeho SEO v češtině a provede vás všemi kroky, které je pro dlouhodobě lepší výsledky podniknout.
V případě, že stále nemáte webové stránky, doporučujeme si zakoupit ve výhodném balíčku tzv. Komplet SEO, tedy webhosting+SEO v jednom.

3. Králem je obsah = založte si blog a tvořte obsah pro sociální sítě

Založte si firemní nebo osobní blog a věnujte se na něm otázkám, které souvisejí s vaším zaměřením. Pomáhejte ostatním vyřešit jejich problémy, představujte novinky. Publikujte návody, tipy, zajímavé rozhovory, recenze nebo případové studie, týkající se vašeho oboru. Díky blogu tak lépe propojíte související webové stránky a přes zajímavé fráze přivedete na svůj web nové návštěvníky. I s tím, jak přivést zákazníky na blog, vám pomůže SEO. 

Je samozřejmě nutné, aby návštěvníky obsah webu zaujal. Pište proto informačně nabité články, foťte, vytvářejte videa a infografiky, dejte si pozor také na  formát a strukturu, aby byl obsah nejen podnětný, ale i dobře stravitelný.

Zároveň je dnes už skoro povinnost mít účet na Facebooku a Instagramu, které vás  také nic nestojí. Stačí zvolit sociální síť, která odpovídá zaměření vašeho webu.. Sdílejte zajímavosti z webu i blogu a tvořte nový obsah, který přiláká další nové návštěvníky. 

Vždy berte v potaz specifika vybrané sítě – například na Twitteru informujte o oborových novinkách a na Facebook dávejte spíš snímky ze života firmy nebo akce, novinky a informace o nových produktech.

4. Spusťte placenou reklamu - PPC kampaně

PPC reklama ve vyhledávání vám pomůže s tím, co SEO nezvládne. Můžete ji tedy využít  i tam, kde se organicky zobrazuje konkurence, ale obvykle vám placená reklama pomůže dostat se na úroveň výsledků vašich konkurentů především v placeném vyhledávání. Jak už z názvu vyplývá (PPC - Pay per click), platíte pouze v případě, když někdo na reklamu klikne. Neplatíte tedy za zobrazení. A to se vyplatí. 

Pro základní nastavení PPC reklamy ve vyhledávání vám bude stačit nástroj ACTIVE 24 Ads. Jde o jednoduchý a přehledný nástroj, pomocí kterého si vytvoříte optimální reklamu ve vyhledávání na Googlu. Reklama se bude automaticky hradit z vašeho měsíčního kreditu 1000 - 5000 Kč. Jako malá firma tak nemusíte platit za drahé PPC speciality a peníze vložit raději přímo do reklamy. V případě většího rozsahu a s větším rozpočtem určitě PPC specialistu doporučujeme. Do začátku je to ale skvělá volba, jak na web přivést zákazníky a umisťovat se na prvních pozicích při poměrně malé investici.

5. Firemní zápis na Googlu - Google MyBusiness karta

Díky firemnímu zápisu od Googlu se vaše firma zobrazí v Google vyhledávání a v mapách Googlu. Uživatelé tak jednoduše uvidí, na jaké adrese vás najdou, vaši otevírací dobu i to, jestli máte právě otevřeno. Získají na vás také okamžitě přímý kontakt, který mohou využít například pro rezervaci, domluvení schůzky apod. Součástí firemního zápisu je i fotogalerie. Vaši zákazníci vám také touto cestou mohou psát  dotazy, příspěvky a recenze. A to je velmi důležité - s dobrým hodnocením budete vzbuzovat ještě větší důvěru.

Firemní zápis na Google vám zajistí služba ACTIVE 24 Listing. Díky ní budete mít vždy aktuální všechny klíčové informace.

Možností, jak přivést návštěvníky a svoje zákazníky na vaše stránky, je opravdu mnoho. Pojďte na to jednoduše s pomocí výhodných služeb, které vám ušetří čas i peníze. 
 

Article rating

Average rating: 5/5

Votes: 128