5 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu

Webové stránky jsou základ. Důležité také je, umět na ně přivést relevantní návštěvníky. Proto jsme pro vás připravili 5 tipů, jak podpořit návštěvnost vašeho webu, které můžete postupně aplikovat.
 

SEO-graf

1. Zjistěte, jak na tom aktuálně jste

Než se vrhnete do přivádění nových návštěvníků, je nejdříve potřeba vědět, jak si stojíte teď, a poté začít pracovat na zlepšení. Základem je poznat zdroje vašich návštěv a celkovou návštěvnost vašeho webu. K tomu vám bohatě postačí rychlý pohled do Google Analytics. Pokud na webu Google Analytics nemáte, rovnou dejte vědět svému webmasterovi, ať vám Google Analytics zprovozní. V okamžiku, kdy v Google Analytics máte data, podívejte se na chování vašich návštěvníků z pohledu jednotlivých zdrojů.

Přehledy najdete v Analytics zde: Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium.

SEO-vyber


V přehledu se také můžete zaměřit na počet stránek na návštěvu, průměrnou dobu trvání návštěvy a míru okamžitého opuštění. Jasně uvidíte, odkud k vám chodí nejvíc návštěvníků, ale také, který zdroj vám přináší nejvíc konverzí a jak se návštěvníci vašeho webu chovají. Po delší době si můžete jednotlivá období porovnat a na první pohled uvidíte výsledky vašich aktivit vedoucích ke zvýšení návštěvnosti na webu z pohledu jednotlivých zdrojů.

2. Zaměřte se na optimalizaci svého webu = SEO 

V Google Analytics také uvidíte, jak si vedete v organickém vyhledávání na Googlu a Seznamu, tedy v tom, které je zdarma a nic za něj neplatíte. Vaše pozice ve vyhledávání na Googlu a Seznamu vám pomůže zlepšit tzv. SEO (optimalizace pro vyhledávače). SEO skóre svých stránek můžete zjistit zdarma ZDE.

Na SEO se vám rozhodně vyplatí konstantně pracovat. V dlouhodobém pohledu nejlépe uvidíte výsledky optimalizce webu a v porovnání s placenou reklamou vás to nebude stát prakticky nic. 

Pokud nechcete platit drahého SEO specialistu na zlepšení vašeho SEO skóre, doporučujeme využívat službu ACTIVE 24 SEO, která vyhodnotí slabiny vašeho webu a ukáže vám v postupných krocích, co je potřeba změnit, aby se váš web umisťoval ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích. Zároveň v přehledném dashboardu tohoto nástroje uvidíte, jak se vyvíjí vaše pozice ve vyhledávání, jak se daří Googlu indexovat obsah vašeho webu a jak si vedete v porovnání se 3 konkurenčními weby, které si vyberete. Nástroj ACTIVE 24 SEO vám bude pravidelně posílat detailní instrukce ke zlepšení vašeho SEO v češtině a provede vás všemi kroky, které je pro dlouhodobě lepší výsledky podniknout.
V případě, že stále nemáte webové stránky, doporučujeme si zakoupit ve výhodném balíčku tzv. Komplet SEO, tedy webhosting+SEO v jednom.

3. Králem je obsah = založte si blog a tvořte obsah pro sociální sítě

Založte si firemní nebo osobní blog a věnujte se na něm otázkám, které souvisejí s vaším zaměřením. Pomáhejte ostatním vyřešit jejich problémy, představujte novinky. Publikujte návody, tipy, zajímavé rozhovory, recenze nebo případové studie, týkající se vašeho oboru. Díky blogu tak lépe propojíte související webové stránky a přes zajímavé fráze přivedete na svůj web nové návštěvníky. I s tím, jak přivést zákazníky na blog, vám pomůže SEO. 

Je samozřejmě nutné, aby návštěvníky obsah webu zaujal. Pište proto informačně nabité články, foťte, vytvářejte videa a infografiky, dejte si pozor také na  formát a strukturu, aby byl obsah nejen podnětný, ale i dobře stravitelný.

Zároveň je dnes už skoro povinnost mít účet na Facebooku a Instagramu, které vás  také nic nestojí. Stačí zvolit sociální síť, která odpovídá zaměření vašeho webu.. Sdílejte zajímavosti z webu i blogu a tvořte nový obsah, který přiláká další nové návštěvníky. 

Vždy berte v potaz specifika vybrané sítě – například na Twitteru informujte o oborových novinkách a na Facebook dávejte spíš snímky ze života firmy nebo akce, novinky a informace o nových produktech.

4. Spusťte placenou reklamu - PPC kampaně

PPC reklama ve vyhledávání vám pomůže s tím, co SEO nezvládne. Můžete ji tedy využít  i tam, kde se organicky zobrazuje konkurence, ale obvykle vám placená reklama pomůže dostat se na úroveň výsledků vašich konkurentů především v placeném vyhledávání. Jak už z názvu vyplývá (PPC - Pay per click), platíte pouze v případě, když někdo na reklamu klikne. Neplatíte tedy za zobrazení. A to se vyplatí. 

Pro základní nastavení PPC reklamy ve vyhledávání vám bude stačit nástroj ACTIVE 24 Google Ads. Jde o jednoduchý a přehledný nástroj, pomocí kterého si vytvoříte optimální reklamu ve vyhledávání na Googlu. Reklama se bude automaticky hradit z vašeho měsíčního kreditu 1000 - 5000 Kč. Jako malá firma tak nemusíte platit za drahé PPC speciality a peníze vložit raději přímo do reklamy. V případě většího rozsahu a s větším rozpočtem určitě PPC specialistu doporučujeme. Do začátku je to ale skvělá volba, jak na web přivést zákazníky a umisťovat se na prvních pozicích při poměrně malé investici.

5. Firemní zápis na Googlu - Google MyBusiness karta

Díky firemnímu zápisu od Googlu se vaše firma zobrazí v Google vyhledávání a v mapách Googlu. Uživatelé tak jednoduše uvidí, na jaké adrese vás najdou, vaši otevírací dobu i to, jestli máte právě otevřeno. Získají na vás také okamžitě přímý kontakt, který mohou využít například pro rezervaci, domluvení schůzky apod. Součástí firemního zápisu je i fotogalerie. Vaši zákazníci vám také touto cestou mohou psát  dotazy, příspěvky a recenze. A to je velmi důležité - s dobrým hodnocením budete vzbuzovat ještě větší důvěru.

Firemní zápis na Google vám zajistí služba ACTIVE 24 Google Listing. Díky ní budete mít vždy aktuální všechny klíčové informace.

Možností, jak přivést návštěvníky a svoje zákazníky na vaše stránky, je opravdu mnoho. Pojďte na to jednoduše s pomocí výhodných služeb, které vám ušetří čas i peníze. 
 

Article rating

Average rating: 4.9/5

Votes: 10